Ingenico In-store: ingenieus en onovertroffen

Met zo’n 22.000 in-storeklanten is Ingenico in België de opkomende marktleider in betaalterminals. De POS-betaaloplossingen garanderen een optimaal transactieproces voor retailers en financiële instellingen. Tegelijk bedienen ze de veeleisende consument op zijn wenken. 

Mee met het leven
In een wereld in verandering is ook de betaalsector volop in beweging. Ingenico Group, de wereldwijde marktleider in naadloze betalingen, biedt zijn klanten veilige en slimme oplossingen. Zowel voor de fysieke winkel als online en mobiel. Met een uitgebreid assortiment van terminals, mobiele oplossingen en bijbehorende diensten, maakt Ingenico komaf met de complexiteit van betalingen. Daarvan plukken zowel de retailers als de eindklanten de vruchten. Resultaat: hogere conversieratio’s, en een betere betaalervaring.

Vast en mobiel
Ingenico In-store combineert een brede waaier smart terminals met vooruitstrevende technologieën en waterdichte beveiliging. En dat voor de meest uiteenlopende sectoren: van hospitality en retail tot banken en transport. De toestellen dekken alle transactieplekken, ondersteunen elke betaalmethode en voldoen aan de strengste securityvoorwaarden. De desktopterminals zijn de eerste keus voor betaalverwerkingen op een vaste locatie met een directe stroombron en dataverbinding. De draadloze modellen zijn dan weer erg vooruitstrevend voor betalingen onderweg. De grootste troeven? Een compact ontwerp, veelzijdige opties en uitgebreide verbindingsmogelijkheden (GPRS, wifi, 3G en Bluetooth).

De lusten van omnichannel, zonder de lasten
Dat Ingenico zo succesvol is, dankt de onderneming aan haar toekomstgerichte visie. De pionier weet wat er leeft in de markt, en speelt optimaal in op nieuwe trends. Denk maar aan de steeds dunner wordende grens tussen fysieke en digitale betalingen. Met Ingenico One biedt het bedrijf een antwoord op de uitdaging om verschillende kanalen te integreren in een enkele organisatiestructuur. Bedrijven krijgen toegang tot een geïntegreerde oplossing die fysieke en online transacties samenvoegt in één fondsenoverdracht en één verzamelrapport. De winkelier heeft bijgevolg één contract voor alle kanalen, terwijl Ingenico alle financiële stromen beheert. Bovendien kan de winkelier bij een single point of contact terecht voor vragen en ondersteuning. 

Transparante all-informules
In het voorjaar van 2019 lanceerde Ingenico ‘bundeloplossingen’: formules met huurcontracten voor periodes van twaalf maanden. De retailer betaalt een vaste prijs voor een bundel, afgestemd op maat van de klant, en met de service inbegrepen. De handelaar weet dus vooraf hoeveel hij gaat betalen, wat voor extra gemoedsrust zorgt. Bij de aankoop van een toestel is de support het eerste jaar gratis; vanaf het tweede jaar betaalt de retailer een vaste maandelijkse bijdrage. De flexibele formules zijn geknipt voor alle handelaars. Ze vereenvoudigen betalingen en verminderen administratieve rompslomp. Zo houdt de handelaar meer tijd over voor zijn kerntaken.

Service met een plus
Door zich voortdurend te herpositioneren naar technologie en consumenten, handelaars en regulering toe, blijft Ingenico zijn concurrenten een stapje voor. Financiële transacties verlopen snel, veilig en vertrouwd voor alle partijen. Bovendien krijgt de handelaar extraatjes zonder meerkost. Een mooi voorbeeld daarvan is contactloos betalen. Alle terminals van Ingenico waren erop voorbereid, zónder bijkomende kosten voor de winkelier. Het is maar een van de vele redenen waarom retailers voor Ingenico kiezen. Bij alle ontwikkelingen staat de klant centraal in het verhaal.