Sint-Sixtusabdij werkt samen met Ingenico om het click & collect aanbod van hun veelgeprezen bier te versterken

Ingenico Group, wereldwijd leider op het gebied van naadloze betalingen, kondigde vandaag haar partnerschap aan met de Sint-Sixtusabdij, brouwerij van het Westvleteren-trappistenbier, om een globale betalingsoplossing te bieden die de toegenomen vraag naar het bekroonde bier ondersteunt.


Om zelfvoorzienender te kunnen worden, breidden de monniken van de Sint-Sixtusabdij in 1839 hun monastieke activiteiten uit met het brouwen van bier. Alle bieren dragen het label "Authentic Trappist Product", wat betekent dat ze gebrouwen worden binnen de muren van een trappistenklooster onder de controle van de monnikengemeenschap. De productie is beperkt en is de enige bron van inkomsten om hun jaarlijkse kosten, hun steun aan liefdadigheidsinitiatieven en sociale projecten te dekken.

De belangstelling voor Westvleteren-trappistenbier was tot 2005 vrij bescheiden. In dat jaar werd het bier op een website voor bierliefhebbers uitgeroepen tot beste bier ter wereld. Sindsdien heeft het bier die titel nog meerdere keren gewonnen, en werd het uitgeroepen tot een van de topbieren ter wereld qua smaak, waardoor het bekendheid kreeg onder internationale bierliefhebbers.

Door de combinatie van de groeiende vraag en de beperkte voorraad kreeg de abdij te maken met klanten die grote voorraden insloegen en het bier tegen woekerprijzen doorverkochten.

Om een einde te maken aan bulkaankoop en doorverkoop, begon de abdij in 2019 samen te werken met Ingenico aan een online betaaloplossing waarmee de inkomende bestellingen beter gecontroleerd konden worden en waarmee internationale bierliefhebbers de mogelijkheid kregen het bier te bestellen.

Ingenico werkte samen met de abdij om een nieuw click-and-collect-systeem op te zetten, met de mogelijkheid om internationale betalingen te accepteren gedurende een zeer beperkte verkoopperiode. De betaaloplossing is eenvoudig en veilig, met een intuïtieve, uitbreidbare interface waarmee klantgegevens veilig kunnen worden bewaard.

Het biedt een vloeiende gebruikerservaring, met intuïtieve en voor mobiel gebruik ontworpen betaalpagina's, een stabiel platform zonder downtime en een geavanceerde fraudedetectiemodule die verkooplimieten stelt en transacties blokkeert als dat nodig is. Dit heeft een aantal fraudepogingen tegen het klooster gedwarsboomd en de doorverkoop van het bier op de zwarte markt sterk verminderd.

Jos Vermeulen, adviseur van de projectstuurgroep

Wij zochten voor ons betaalsysteem een internationale partner die ook met een solide fraudedetectiemodule werkte. Er zijn twee bestelperiodes van ongeveer tweeënhalf uur per maand. Wij verzenden helemaal niets, dat is het wonderlijke. We verkopen het bier online maar de mensen moeten het zelf komen halen.

In het begin waren we bang dat de website het aantal bezoekers niet aan zou kunnen. Maar de eerste betalingen die we ontvingen, verliepen zonder het minste probleem.

Benoit Boudier, Managing Director, SMB Online Europe bij Ingenico, voegde hieraan toe

We zijn bijzonder trots op de samenwerking met de abdij van Westvleteren. De abdij had een specifieke behoefte als een groeiend bedrijf met eigen piekperioden - het betalingssysteem dat de abdij aan haar klanten biedt, is een integraal onderdeel van de groei en de veiligheid van het bedrijf.

We hebben dus een robuuste betalingsoplossing gevonden die de groei van het bedrijf ondersteunde en tegelijkertijd de beschikbaarheid in tijden van grotere vraag garandeerde. We zijn blij dat we de abdij in staat hebben gesteld om haar klanten te blijven bedienen via een click-and-collect-systeem, terwijl ze tegelijkertijd de bescherming tegen fraude biedt die ze nodig heeft.  

Ingenico werkt nauw samen met bedrijven van elke omvang om betalingsoplossingen en internationale betaalmogelijkheden te bieden waarmee bedrijven kunnen groeien op basis van unieke doelstellingen en behoeften.

Om meer te weten over de samenwerking tussen Ingenico en de abdij van Westvleteren:

Raadpleeg de volledige case study

 

  • Lebrun Veerle

    Marketing Manager Belgium / Ingenico ePayments

  • (T): +32 (0)435 83 20

    E-mail: [email protected]