Conversie

De conversieratio - het percentage bezoekers op je site dat betalende klant wordt - is waar je als ondernemer vaak nog winst kunt behalen en je bedrijf kunt laten groeien. In de praktijk bereikt 20% van de transacties nooit de laatse stap in het betaalproces, dat is 1 op de 5 transacties! Door de conversieratio van je betalingen te optimaliseren, genereer je meer inkomsten per bezoeker en zal de klanttevredenheid verbeteren. Je kunt hier op verschillende manieren aan werken. 

Waarom mislukt een transactie?

Een betaling kan om verschillende redenen en in verschillende stappen in de transactiecyclus worden gestopt:

 consument haakt af omdat er te veel stappen zijn
 technische problemen in het betaalproces
 onvoldoende saldo op de bankrekening van de klant

Er zijn nog veel meer redenen en die variëren sterk, afhankelijk van wat je bedrijf aanbiedt en het soort transacties dat je verwerkt. Maar het maakt verder niet uit wat voor soort bedrijf je hebt, het is altijd waardevol om naar de data te kijken om zo je betaalproces te optimaliseren.

 

Ontdek onze performance management tool

My Performance

Onze Business Intelligence-tool brengt alle inzichten in jouw betaalprestaties samen op één intuïtief platform.

 Flow en conversie
 Belangrijkste statistieken en dashboards
 Betaalmethoden
 Waarde van de transacties
 Redenen voor het afwijzen van transacties
 3D Secure-details
 Filteropties ...

Vraag een demo aan

Bekijk onze Payment Performance video’s om de volgende stap te nemen voor jouw bedrijf en je betaalinstellingen te optimaliseren

Onze experts delen tips en inzichten over de hele betaalcyclus

Kijk nu

Ben je al klant en heb je hulp nodig?

Het support team van Ingenico is er om je te helpen. Lees meer over populaire onderwerpen en vind de informatie die je kan helpen bij het instellen van je ePayments account. 

Support site