Voor elke verkoop is het essentieel dat er op ‘betalen’ wordt geklikt, dit bepaalt uiteindelijk het succes van een bedrijf. Toch weten veel ondernemers niet hoe een payment service nu precies werkt en hoe het geld door de ether gaat. Bij elke online transactie werken een groot aantal partijen samen om het geld dat wordt betaald voor de goods and services in de shopping carts snel en veilig van de klant naar de bankrekening van het bedrijf te sturen.

Als je een dieper inzicht hebt in wat een payment processor of betalingsverwerker doet, kun je een betere customer exprerience ontwikkelen en bij een probleem op het juiste moment ingrijpen. Uiteindelijk zorgt dit voor minder storingen in het point of sale en lagere kosten.

Wat gebeurt er als de klant op ‘betalen’ klikt?

Als de klant op ‘betalen’ klikt, wordt hij doorgeleid naar de betaalpagina. De betaalpagina maakt dan verbinding met de payment gateway, die een betaalverzoek aanmaakt en dat naar de acquirer stuurt.

De acquirer ontvangt het betaalverzoek van de payment gateway en verzendt de transactie via het card network naar de uitgever of issuing bank. De issuing bank keurt de transactie goed en stuurt de verkoopprijs naar de acquirer.

De acquirer betaalt dit bedrag, min de vooraf met de ondernemer overeengekomen servicekosten, aan de ondernemer. Ondertussen betaalt de acquirer de ‘scheme fees’ van het card network en de ‘interchange fees’ van de issuing bank.

Vervolgens wordt de verkoopprijs afgeschreven van de rekening van de klant. Deze prijs wordt vermeld op het account van de ondernemer.

Bekijk onze Payment Performance Series-video's om verder te gaan en jouw betalingsinstellingen te optimaliseren. Onze experts delen tips en inzichten over de hele betalingscyclus.

Kijk nu

De hierboven getoonde instellingen zijn betrokken in het betaalproces: de issuing bank, de payment gateway, de acquiring banks, de diverse payment methods, enz.

In traditionele modellen zou je een contract met elke partij sluiten en rechtstreeks meerdere payment methods integreren. Daardoor zou je met meerdere rapportageformats te maken hebben, meerdere betaalvoorwaarden in je boekhouding moeten beheren en bij problemen met meerdere personen contact moeten opnemen.

Met Ingenico's full service-aanbod maken we het je makkelijk door je een alles-in-één-payment method of betaaloplossing te bieden – en één contactpersoon die je helpt met de groei van jouw bedrijf.

*Full Service-betaalmogelijkheden

In traditionele modellen zou je een contract met elke partij sluiten en rechtstreeks meerdere payment methods integreren. Daardoor zou je als business owner met meerdere rapportageformats te maken hebben, meerdere betaalvoorwaarden in je boekhouding moeten beheren en bij problemen met meerdere personen contact moeten opnemen. 

Het aanbod van Ingenico maakt het ondernemers makkelijk door één oplossing te bieden die aan al je behoeften voldoet – en één contactpersoon die je helpt bij de groei van jouw bedrijf. 

Ingenico Premium omvat de 14 essentiële payment methods, zodat klanten kunnen betalen via de payment service die in hun land de voorkeur geniet, met een gestroomlijnde, volledige integratie. Bovendien krijgt je via je gateway-integratie direct toegang tot meer dan 150 andere payment methods, zoals American Express, PayPal, P24 en cadeaukaarten.

Als betaalpartner biedt Ingenico je volledige ondersteuning

Met tientallen jaren ervaring en experts die op elk gebied gespecialiseerd zijn, is Ingenico dé partner voor jouw bedrijf. Als toonaangevende innovator werken we met de nieuwste betaaltechnologie en kunnen we al je vragen die betrekking hebben op jouw bedrijfsactiviteiten beantwoorden. Zo maken we samen een betaalplan op maat.

Neem contact op

Ben je al klant en heb je hulp nodig?

Het support team van Ingenico is er om je te helpen. Lees meer over populaire onderwerpen en vind de informatie die je kan helpen bij het instellen van je ePayments account. 

Support site